Xenonové světlomety mají stejně jako jiné automobilové díly omezenou životnost. Postupně dochází k vypalování odrazové plochy xenonového projektoru. Kvůli tomu se světlo z výbojky nemůže odrážet do skleněné čočky a dále na silnici. Dalším faktorem je znečištění světel zevnitř. Světlomety nejsou hermeticky uzavřené, ale mají odvětrávací otvory, jimiž se dovnitř dostávají nečistoty. Ty ulpívají ve vrstvě tmavého filmu na odrazové ploše projektoru, čočce, výbojce a také na vnitřní straně krycího plexiskla. Výbojky degradují stejným způsobem. Všechny tyto faktory vedou k tomu, že už při nájezdu 100.000 km může být svítivost světel poloviční až třetinová oproti novým světlometům. Za hranicí 200.000 km je většina světel nezpůsobilá k provozu na pozemních komunikacích z důvodu nízké svítivosti. Nicméně tyto hodnoty platí ve velmi obecné rovině - vždy závisí na konkrétních světlometech a především jejich výrobci. Například světla od firmy ZKW na BMW E46 jsou zcela spálená už po 60.000 km a naopak projektory z Lexusu LS bez problémů zvládnou stovky tisíc kilometrů.
Xenonový projektor se používá pro potkávací světla, bixenon je doplněn o odklápěcí clonku, která umožňuje jeho použití jako dálkových světel. V obou případech je použita pouze jedna výbojka a jedno trafo pro každý světlomet. Pouze některé světlomety používají zvlášť výbojku pro potkávací a dálková světla (například některé verze VW Phaeton, Bentley Continental, VW Touareg). Výhodou odklápěcí clonky je okamžitý nástup dálkových světel (odklopení clonky trvá cca desetinu vteřiny) oproti až několika desítkám sekund, které potřebuje další výbojka pro své rozsvícení do maximálního jasu.
Bixenon projektor je soustava odrazové paraboly, odklápěcí clonky, čočky a držáku výbojky. Světlo vyzařující z výbojky se odráží od paraboly, láme se přes clonku a dále se usměrňuje na silnici pomocí čočky.
Světlomety demontujeme z vozidla, bez poškození rozebereme, a pořádně vyčistíme. Vyměníme xenon / bixenonový projektor za nový díl, který osadíme novými výbojkami. Dle potřeby rozleštíme přední plexi a naneseme novou ochrannou vrstvu proti UV záření. Následně světlomet složíme dohromady, zalepíme, otestujeme těsnost, namontujeme na vozidlo a seřídíme na regloskopu.
V případě retrofitu se jedná o výměnu světelného zdroje za výkonnější alternativu. Jde například o přestavbu halogenových světel na bixenonové, přestavbu DRL denního svícení z žárovkového na LED technologii, nahrazení xenonového projektoru bixenonovým, ale také například výměnu Vašeho stávajícího bixenonu za nejnovější generaci bixenonu, která má vyšší svítivost a výdrž.
Drtivá většina naší konkurence opravuje světlomety pochromováním. V podstatě jde o nanesení nové hliníkové vrstvy místo původní spálené. Tento proces však není tak jednoduchý, jak se zdá. Je nutné zbrousit původní vrstvu, nanést podklad a následně odrazovou vrstvu hliníku, případně doplněnou o ochrannou vrstvu křemíku. Geometrie každého bixenon projektoru je spočítána na setiny milimetru. Každý zásah do této geometrie naruší původní světelné vlastnosti tohoto dílu. Ve výsledku pak projektor svítí nerovnoměrně, objevují se tmavá místa a strie. Velká část bixenon projektorů je nýtována. Aby bylo možné je pochromovat, je nejprve nutné odvrtat odrazovou plochu. Nikdy už ji ale neokážete dát zpátky stejně jako v továrně. Je to další kontraproduktivní zásah do výrobcem vyladěných vlastností projektoru. A jaký je hlavní důvod, proč nechromovat? Nevydrží to. Už jsme na dílně měli spoustu aut, jejichž projektory byly půl roku po pochromování spáleny na uhel. Ve výsledku je chromování vyhazování peněz. U nás dostanete jen nové díly. Jen díky tomu můžeme s klidem poskytovat na naše úpravy záruku a i po několika letech budou Vaše světlomety svítit jako nové.
Pokud máte zájem o renovaci světel, rozleštění, lakování, nebo instalaci čirých čoček, můžete poslat samotná světla. V případě retrofitu, kdy nahrazujeme světelný zdroj novým, preferujeme auto na dílně, kde ověříme správné zamíření, kalibraci a především dokonalou kompatibilitu s Vaším vozem. Ke každé úpravě přistupujeme individuálně. Na základě Vašich požadavků objektivně zhodnotíme, jestli stačí pouze světla, nebo bude lepší přijet i s autem.
Xenony se odborně nazývají H.I.D. - je to zkratka pro High Intensity Discharge (vysoce intenzivní výboj). Tato zkratka vychází z principu, na kterém xenonováé světla fungují. V klasické žárovce naleznete wolframové vlákno, které se působením elektrického proudu rozžhaví a produkuje světlo a teplo. Ve výbojkách žádné vlákno není. Světlo je vytvářeno elektrickým výbojem mezi dvěma elektrodami, které jsou umístěny ve skleněné kapsli naplněné xenonovým plynem, rtutí a ostatními sloučeninami. K zapálení výbojky je potřeba vysokého napětí v řádu desítek tisíc voltů, toto zajišťují předřadníky – lidově trafa. Po zažehnutí a ustálení je k udržení výboje potřeba mnohem menší napětí, díky tomu jsou xenonové výbojky mnohem efektivnějším a trvanlivějším světelným zdrojem, než klasické žárovky.
Světla jsou naše práce, ale zároveň také záliba a vášeň. Ke každé úpravě přistupujeme individuálně a snažíme se vyhovět všem požadavkům našich zákazníků.
Neděláme renovace kůže, diagnostiky, autoservis jako naše konkurence - děláme pouze a jenom světla. Díky této úzké specializaci Vám můžeme nabídnout nejlepší odbornost a zkušenosti.
Z tohoto důvodu nám lakování zajišťuje špičková lakovna, elektroinstalace vyhlášený elektrikář a diagnostiku profesionální diagnostik. Jen tak máme jistotu, že každá část úpravy na Vašich světlech bude provedena s maximální profesionalitou, zárukou a zkušeností.
Na předem dohodnuté schůzce Vám rádi předvedeme svítivost světel po naší úpravě.
Sami si můžete na naší zdi luxmetrem zkontrolovat, kolik luxů přibylo. Dostanete reálná čísla o navýšení svítivosti. Nikoliv jen dobrý pocit, že teď už to svítí líp. Už při odjezdu z naší dílny víte, jak budou Vaše světla svítit v noci.
Hledáme nové postupy, technologie a produkty, které Vám zaručí tu nejvyšší svítivost a trvanlivost našich úprav.
Pokud se vyskytne problém, nestrkáme hlavu do písku, ale snažíme se jej vyřešit k Vaší spokojenosti.